İşşşte Burdayızz İlk Yerr İlk Lezzettt!!!

by 10:10 0 yorum


1-SİNOP ( Nokul, Sinop Mantısı, Sinop Etli Ekmeği)


Öncelikle Neden Sinop ?


      Anne tarafından Sinoplu olmam tabi ki buna en büyük neden. Neredeyse her yıl en az bir kere uğradığım canım 2. memleketim... Yazarken bile ne kadar özlemişim o kadar iyi anlıyorum ki, birazcık Sinop'tan bahsetmek gerekirse, 2. memleketim Karadeniz'in İncisi sloganıyla anılıyor yıllardır ki, gerçekten de  kesinlikle bir cennettir Sinop. Özellikle Sinop'ta ki evimizin terasından sağa bakınca gördüğüm deniz , sola bakınca gördüğüm diğer deniz manzarası anlatılmaz yaşanır cinsten. Burdan bu vesileyle sevgiler Sinop... 
Cennet değilde nedir şu manzara tanımı var mı başka ?



















Nokul


     Yemeklere geçmek gerekirsek, ilk tanıtacağım yemek Sinop'un meşhur nokulu. Nokul bildiğimiz etli börek gibi görünsede inanılmaz derece tat farkı var aralarında , içinde kıyma, soğan, maydanoz falan var, şekli bildiğimiz börek şeklinde olmuyor farklı bir görüntüsü ve yapılışı var. Eğer bir gün yolunuz düşerse Sinop'a mutlaka bir pastaneden sabahın erken saatlerinde alın sıcak sıcak ve Sinop'un meşhur Yalı Kahvesinde sıcak çayınızla kahvaltınızı o manzara karşısında yapın, emin olun o sıcacık nokulun verdiği o hazzı hiç unatamayacaksınız.




    Sinop Mantısı


     Resimdende anlayacağınız üzere bu mantı bildiğiniz soslu mantılardan değil, tabi ki salçalı yoğurtlu mantının yeri farklıdır, fakat siz hiç cevizli bol tereyağlı Sinop Mantısı yediniz mi ? Yemeyenler için söylüyorum çok şey kaçıyorsunuz çookkk... Muhteşem ötesi diye tarif ettiğim bir yemektir kendisi, anneannemin ellerinden yıllardır yerim, hazır mantılara benzemez emek vardır üstünde emek , bir de resimden farkettiniz mi bilmiyorum ama normal Kayseri mantısı gibi küçükte değil bu afet. İçi bol etli bol malzemeli hazırlaması sürer baya ama sonucunda o ağızda kalan tadıyla Sinop Mantısı en iyiler listenize kesinlikle girecektir şiddetli tavsiyelerimden biridir.


    Sinop Etli Ekmeği

       Geldik bir diğer Sinop lezzetimize ve Sinop defterimizi yine bir etli yemeklerden olan etli ekmekle kapatacağız, yahu aslen bu etli ekmek kimin ben bir çözemedim herkes kendi üstüne alıyor fakat ben anneannemin ellerinden yediğim ve ikinci memleketim olduğundan dolayı Sinop'a veriyorum oyumu :). Bu etli ekmek aslen baktığınızda biraz farklı zaten ,gözleme gibi ama değil , pide gibi ama değil bu da onun farkı işte muhteşem derecede lezzeti var ama yapımı yine çok uzun sürüyor malesef. Anneannemin yanında o kadar beklediğimi bilirim ki bitsinde hemen bir yiyeyim diye beklerken kokusuyla doyardım adeta, Öyle bir yemek etten ve hamurdan oluşuyor yufka gibi açılan bir hamur ayrıntısını bilmem biraz üstünün kızarması ve sertleşmesi gerekiyor tadını tam alabilmemiz için. Anlatılmaz yaşanır ailesinden bu çakal yine tavsiyelerimden diyorum ve Sinop defterini kapatıyorum.



2-YALOVA (KÜRT BÖREĞİ)


     Öncelikle Neden Yalova ?

    Yanlış hatırlamıyorsam 5. sınıftaydım Yalova'ya ilk gidişimde (dipnot: kendileri ilk ve tek oldu), babamın semineri dolayısıyla benide yanında götürmüştü beraber gezeriz diye. Çok esprisi olmayan bir ilimiz malesef küçük, sakin , aslında sakin şehirleri severim ama burası biraz fazla sakin olanlardan o yüzden çok hoşlandığımı söyleyemem.
Şehir merkezinin fotoğrafında bile 5-10 araba var o derece sakinlik :)


















Kürt Böreği   


Aslında bu börek kimilerine göre İstanbul'un kimilerine göre Yalova'nın nerenin tam olarak çözülemeyen yemeklerimizden fakat şundan eminim ki babamla rastgele girdiğimiz Yalova'da ki bir mekanda o yediğim Kürt böreğinin tadı ağzımdan bir türlü gitmiyor bakın 5.sınıfta yediğim bir lezzetten bahsediyorum şuan 22 yaşındayım :). Kendileri pudralı bir börek olur , denemeyen varsa demesin lütfen tatlı börek mi olur öyle börek yenmez falan. Koca bir saçmalamayın diyorum burdan böyle düşünceleri olanlara çünkü o eşsiz tadını, sıcak sıcak yediğim o muhteşem tat şu aralar en çok aradıklarımdan eğer bir gün yolunuz Yalova'ya düşerse (zor bir ihtimal tabi bu ) , kesinlikle bu lezzeti birde orda deneyin hayranı olacağınızı düşünüyorum ve bu haftalık bölümümüzü izninizle bitiriyorum herkese iyi günler :)  

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum:

Yorum Gönder